Op weg naar Noorwegen

Als we op donderdagmorgen de 24e mei in Heerde aankomen bij de Camper Vrienden Club is het een warm weerzien. Er zijn er al circa 17, aan het eind van de dag gaan er wat weg en de volgende dag komen er weer wat bij. Zo zal het de komende weken doorgaan. Het is eigenlijk te kort maar na twee reuze gezellige dagen waarin we bijkletsen, wandelen, bbq-en enzovoort gaan we dan op zaterdag echt op pad richting Noorwegen.

Onderweg in Noord Duitsland is het druk, er zijn kennelijk veel mensen op weg naar de kust. We komen we door een streek met heel veel rhododendrons en na wat files in het Noorden van Duitsland overnachten we op een mooie rustige cp aan de rand van het dorp Jade. De volgende morgen rijden we via een stop bij de bakker verder via de Wesertunnel en (met dank aan 'mossel-Henkie' voor de tip!) verder boven Bremen en Hamburg langs om met de veerboot de Elbe over te steken. Het is zonnig, warm en een zondag dus we zijn niet de enigen die dat willen ... Het maakt ons niet uit, het is mooi weer, we hebben alle tijd en alles aan boord. Na de oversteek zijn er allemaal wegwerkzaamheden zodat we telkens van de route moeten afwijken. Onze navigatie is dat op een gegeven ogenblik zo zat dat ie helemaal niets meer zegt .... Uiteindelijk vinden we een hele aardige cp nabij Lunden aan de Eider. Tijd voor een biertje ...

De volgende dag is navi weer wat bekoeld en we rijden probleemloos verder Noord-Duitsland uit en Denemarken in. Het rijdt nu vlotjes door, het is nog steeds lekker zonnig weer. De wegen zijn prima, het landschap is glooiend en ziet er wat Limburgs uit. We strijken neer op een mooie camping in Sindal, nog zo'n 26 km van de bootterminal in Hirtshals af. Hier blijven we een dagje lummelen, doen boodschappen en lozen en vullen alles weer bij. Op woensdag de oversteek met de veerboot naar Kristiansand en dan begint het Noorwegen avontuur.

Wordt vervolgd …

groet aan alle volgers,

Heerde-gangers nog mooie weken gewenst !