Italië, hoe het begon ....

Hoe het begon:

Tijdens het solo zomer evenement in mei 2014 in Sevenum spreek ik Peter de Vries, nog maar kort weduwnaar. Hij is samen met zijn vrouw reisbegeleider geweest bij de NKC. Hij merkt dat er eigenlijk geen echte format is voor een solo-reis. Je kan natuurlijk mee met de reguliere NKC groepsreizen, maar die bestaan toch vaak uit echtparen en als solo voel je je daar niet altijd prettig bij. Ook ligt de prijs nogal hoog voor een solo.

Onderling doen de solo's wel heel veel reisjes, maar dat is in veel kleiner verband en erg vrijblijvend. Er worden dan vaak op het laatste moment reizen afgezegd of gewijzigd. Of onderweg zijn route en/of andere afspraken niet duidelijk.

En dus is het idee geboren om een Solo-reis te organiseren met vaste routepunten en vooraf besproken campings. Het krijgt direct al veel bijval. Tijdens het najaarsweekend in Callantsoog zijn de plannen en het reisdoel al wat duidelijker. Aansluitend aan dat weekend reizen we met een groepje van 5 langs de Friesch Groningse Wadden. Peter is daar ook bij en de eerste 4 deelnemers kan hij alvast noteren. Nadat het verder wat bekend wordt, is er al snel een lijst én een reservelijst.

In de wintermaanden gaat Peter aan de slag met de voorbereidingen. Ik help hem daar wat bij en wordt uiteindelijk 'aangesteld' als assistent reisleider. Kan ook 'reislijder' worden; we zullen het zien

Wink

Het mag overigens nog géén NKC-reis heten. Ze zijn op de hoogte, volgen het, maar willen vooralsnog niet hun naam aan een solo-reis verbinden. Wellicht kan deze reis een opstapje zijn voor de NKC om nieuwe wegen in te slaan ?

Dus heet het nu 'De 1e georganiseerde Solo-reis'.