Voorjaarsevenement Vessem

Op dinsdag reis ik vanaf het Paasweekend in Reutum in Twente verder naar het Solo Voorjaarsevenement in Vessem. Mijn dieseltje loopt lekker, het zonnetje schijnt, en met een muziekje aan, voel ik me de 'Queen of the Road".

Als ik daar 's middags aankom, zijn er al zo'n 35 campers. Ik installeer me en kan gelijk met het happy hour beginnen. De volgende dagen tot aan vrijdagmorgen druppelen er in totaliteit zo'n 240 campers binnen. Het is leuk om alle veldjes even langs te lopen en weer veel 'oude bekenden' te zien en bij te kletsen. In allerlei verschillende samenstellingen en groepjes fietsen we, wandelen we, testen we terrasjes in Vessem, Eersel enz. Op vrijdagavond een bijzonder amusante lezing over de natuur in Noord-Brabant. De natuurbeschermer toont zich een ware komiek bij het uitleggen wat er allemaal groeit en bloeit in Noord Brabant. De stemming zit er al helemaal in als het 'happy hour' begint. Ben weer vergeten een glas mee te nemen, dus krijg ik de wijn in m'n koffiekopje. Het is maar een klein kopje, dus ik moet wel veel héén en weer lopen naar de tap

Wink

Op zaterdag doe ik niet mee aan de georganiseerde tripjes, want die heb ik de voorgaande dagen al wel zo ongeveer gezien. We gaan met z'n vieren een flinke wandeling maken. We lopen het Kabouterkoning Kyrië pad, maar zien de kabouterkoning nergens. Komt waarschijnlijk omdat we de route verkeerd om lopen. We vinden de route te kort en lopen lukraak het bos in, zien een paard in het water zwemmen, verdwalen, zien een camping maar weten niet of het de juiste is en .... vinden uiteindelijk toch weer onze campers, waar we met een welverdiend lekker koel biertje de zaak nog maar eens evalueren ...

's Avond is het buffet met muziek uit de sixties. Ik heb 'vorderingen' gemaakt, want vluchtte ik bij het solo-evenement in mei 2014 in Sevenum nog weg toen de muziek begon, nu heb ik volop plezier op de dansvloer. De volgende morgen is er koffie met een lekker broodje wat we, vergezeld van alweer een zonnetje, buiten opeten. Dit is tevens de afsluiting van dit weekend. Maar....., ik blijf nog even.

s Middags is het schitterend weer en gaan we met een groepje fietsen en strijken neer op het terras van de Herberg 'In Den Bockenryder" in Esbeek.

Op de terugweg vernemen we dat de sixties band die zaterdagavond tijdens het buffet speelde, nu in de plaatselijke kroeg in Vessem speelt. We fietsen er heen en tot onze verbazing (we dachten dat de meerderheid al weg was) wemelt het van de solo's op het terras, die afwisselend buiten zitten en in de zaal aan het dansen zijn. Reuze gezellig !

Op maandag reis ik terug naar huis. Nog even een paar weken hard aan het werk en dan op naar Italië !

Reacties

Reacties

Willie

Heb je al leuk gedaan Mia. Ik neem aan dat er nog vele verslagen over onze Italië reis zullen volgen.

frederik wichertjes

op deze manier kan ik jullie heel mooi volgen en meeleven, goed gedaan Mia en veel succes met je blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!