Kennismakingsdag Italie

De kennismakingsdag

Op 3 april is de kennismakingsdag voor de Italië reis in het Scandinavisch dorp in Eelderwolde. (er was helaas géén Italiaans dorp voorhanden ..)

Op 1 april vertrek ik alvast met m'n camper naar de koffieklets van Solo Noord op een mooie lokatie in Kropswolde aan het Zuidlaardermeer. Er zijn zo'n 35 solo's aanwezig. Weer veel bekende, maar ook nieuwe gezichten. Via de Ikea, een verjaardag en een etentje met een 7-tal solo's in de Groningse binnenstad, beland ik rond 22:00 uur 's avonds op de camperplaats in Eelderwolde. Het regent, sneeuwt, hagelt en onweert, dus ik zet m'n camper neer en kom er niet meer uit.

Op 2 april rond de middag arriveert Peter ook en we nemen de presentatie en de laatste wijzigingen van de Italië reis nog even door. Het weer klaart op en we kunnen nog een wandeling maken in de fraaie omgeving. Later in de middag druppelen er nog enkele solo's binnen en zitten we rond het happy hour met een wijntje ons alvast te verheugen op wat komen gaat.

Op 3 april komt de rest van de solo's binnen, de meeste met camper, een enkeling met auto. Direct na de middag starten we met de presentatie en uitleg omtrent de reis. Een solo met camper wordt een equipe genoemd. Er zijn 17 equipes. Er is een zgn. 'buddy' systeem bedacht omdat we uiteindelijk allemaal alleen zijn en reizen. De solo van equipe nr.1 is 'buddy' van solo nr.2, enz. Dit houdt in dat de reservesleutels bij de buddy zijn en dat er 's morgens even door de buddy gekeken wordt of alles oké is. Het geeft al veel hilariteit en voorpret. De reis start op 10 mei bij het Trassimeno meer in Italië. Sommigen vertrekken al vroeg, anderen willen in enkele dagen ernaar toe reizen. Diegene die ongeveer dezelfde vertrektijden en routes hebben, overleggen hoe en op welke manier ze gaan reizen. Route, snelheid, stops enz. We hebben een hele leuke groep en hebben al veel plezier samen. Na een heerlijk en uitgebreid Scandinavisch buffet gaat iedereen weer huis (of camper-)waarts.