Op naar Italie ...

Op donderdag 30 april rond de middag zwaaien mijn lieve buren me uit. Ik rij met gemengde gevoelens de straat uit. Hoewel het reizen me natuurlijk niet vreemd is, begint hier weer een nieuw hoofdstuk in mijn leven. Nu reis ik alleen in m'n camper, maar gelukkig wel samen met lieve lotgenoten. Op parkeerplaats de Schaars bij Arnhem tref ik Willie en Lu.

Ook voor hen voelt het dubbel aan. Toch moeten we al snel weer lachen wanneer ik uitleg geef over de werking van de portofoons en we wat zitten te testen. Het miezert wat wanneer we wegrijden. Later in Duitsland komt de zon tevoorschijn. Ik word steeds handiger in het alleen rijden. Ik zit hoog in m'n cabine en ben omringd door eten en drinken, een portofoon, een telefoon, een camera enzovoort. Het lukt me zelfs om al rijdend wat foto's te maken. Mag niet natuurlijk, maar als het rustig op de weg is ...... ;-) Ook ontdek ik steeds meer functies van m'n (vrachtwagen-camper-)navigatie. Eigenlijk ben ik best druk zo onderweg ....

De reis verloopt voorspoedig en aan het eind van de middag kunnen we onze campers nog net ergens tussenwurmen op de bomvolle Camperplaats in Andernach. De Duitsers hebben een weekend vrij en dat is te merken !

De volgende dag verloopt de reis ook voorspoedig ondanks de regen. Daardoor besluiten we wel de snelweg aan te houden en niet binnendoor te gaan. We komen terecht bij Gasthof Kreuz in Müllheim. Er kunnen circa 5 campers staan en wij zijn de eersten. We eten bij het gasthof 's avonds een prima maaltijd.

's Nachts regent het vreselijk, maar als we 's morgens vertrekken is het weer een beetje opgeklaard. Het is druk op de weg. In Zwitserland begint zo gaandeweg de zon te schijnen. Wanneer ik de besneeuwde bergtoppen in het vizier krijg, wordt het me even teveel. Henk vond het ook altijd geweldig en had zeker gezegd: "Yes, daar zijn die grote witte jongens weer .. !". Door de portofoons komen ook enthousiaste kreten als 'wauw !' en 'hier doen we het toch zeker voor ..". maar ook zij hebben hier hun herinneringen.

Omdat het behoorlijk helder geworden is, willen Lu en ik de St.Gotthart pas over. Willie geeft de voorkeur aan de tunnel. We spreken af om elkaar op te wachten na de tunnel. Uiteindelijk gaat het plan niet door want de pas is afgesloten. Er is file voor de tunnel en uiteindelijk doen we zo'n 1,5 uur over een stukje van 20 kilometer.

Het is inmiddels ook veel warmer geworden. We rijden door naar een camping in Como. Het is een wat gedateerde camping, maar de douches zijn warm en er is stroom om allerhande apparatuur even weer te laden. Meer hebben we ook niet nodig.

Via een groeps WhattsApp blijven we wat op de hoogte waar de anderen zijn en/of wanneer ze vertrekken. Het plan is om morgen naar het Gardameer te gaan, waar Anno op een camping staat. Vandaar uit dan later in de week naar het meer van Trassimeno waar de rondreis start.

Reacties

Reacties

Hans en Rita

Fantastisch om dit te doen.
Ben benieuwd naar de verslagen die gaan volgen.

Marian Kalb

Wil ergens half mei ook in Italië zijn. Moeten contact houden, alhoewel jij "moet werken met Peter" als ik het goed begrijp.
Misschien ergens daar contacten?
een goede reis en veel plezier in ieder geval.

Gerrit en Herma

Mia je bent een kanjer,geniet ervan en rij voorzichtig. Rens zal trots op je zijn. Wij denken aan jou!

gi-moens@hotmail.nl

Mia wens je heel fijne reis, en geniet er van .
Vanaf Texel de groeten en zie met de solo week
Gerrit

Gerrie

Hallo Mia wij wensen jou een fijne reis, geniet ervan.
Groetjes uit Den Ham.

Ineke en Harry

Willy en mede vakantiegangers, Heel leuk dat we mee mogen "reizen" met jullie. We wensen jullie een hele fijne tijd en veel mooi weer. Groetjes Harry en Ineke Faber.

alleke Wieringa

Hoi allen, special m'n vader, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Veel plezier samen!! Ik vertrek vandaag voor een week naar Turkije

Marga

Al lekker op weg zo te lezen, met een traan en een lach.... Je doet het toch maar allemaal!!
I.v.m mijn fotocursus je wat foto's gegeven, kan ik fijn kijken of je dat ook een beetje beheerst....... (of van commentaar voorzien...??)

Jan

Hallo Mia,

De start is weer gemaakt. We wensen je een hele fijne trip en zijn benieuwd naar je belevenissen. Goeie reis !
Jan & Janine.

ton en henny

Knap van je om deze reis te maken. Goede reis en geniet ervan.
Groetjes uit Raalte....

Herma

Knap Mia,wat ben al ver,doe het jou niet na.
Genieten in Italie hoor. Groetjes van ons

Ria

Goed van je Mia! Die slikmomenten zullen er steeds weer zijn, maar je geniet ook weer! Een hele fijne reis gewenst!
Wim en Ria

marja beems

wat een super reis hebben jullie. natuurlijk zijn er down momentjes, maar gelukkig zijn jullie er samen voor om dat weer op te vangen.het is al hartstikke stoer hoor, dat jullie dat ondernemen. iedereen de groetjes, en natuurlijk een hele goede reis verder.
vooral een dikke knuf aan Willie,

Jan en Lidwien

We willen graag op de hoogte blijven van jullie reis,doe Wiilie de groeten we zijn trots op die kanjer, een dikke knuffel en een mooie reis,en natuurlijk genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!