Rondreis door Umbrie en Toscane (slot)

Het strand bij Viareggio is een bonte verzameling strandtentjes, strandstoelen en strandparasols. Alles kun je huren, maar er zit bijna nog niemand. Het duurt even voordat je voorbij deze bonte vertoning toch nog een stukje strand en de zee kunt ontwaren … In de haven liggen allerlei soorten boten en miljoenenjachten.

Dinsdag de 26e gaan we in verschillende groepjes met camper, scooter of met de trein naar Lucca. Ik loop met Sikke en Anno zo’n 3 kwartier naar het Station in het centrum van Viareggio en nemen daar de trein naar Lucca. Het is een oude stad met een muur rondom van 30 meter breed, waar je overheen kunt wandelen en fietsen. Ook de binnenstad is mooi met vele pleintjes, kerkjes e.d. We treffen op een terras Mariet, Nel en Anneke. Later op de dag treffen we ook Willie en Henk op een terras aan en we schuiven even aan.

Ondertussen is er door de achterblijvers op de camping besloten tot een extra ‘happy hour’ voordat we om 19:00 uur in het campingrestaurant verwacht worden voor het afscheidsdiner. We kunnen dan ook bij terugkomst op de camping rond 18:00 uur direct aanschuiven voor de borrel. In het campingrestaurant is het ’s avonds gezellig, al krijgen we de cd-speler helaas niet aan de praat. Allen vonden de reis geslaagd en er zijn blijvende vriendschappen ontstaan. Peter wordt bedankt voor zijn inzet en krijgt nog een presentje van de groep. ’s Avonds nemen we alvast afscheid van iedereen omdat sommigen de volgende ochtend al vroeg vertrekken.

Op woensdagmorgen vertrekken de diverse groepjes vanaf half acht van de camping, al dan niet richting huis. Ik ga voorlopig nog niet naar huis en reis met Anno en tref later op de dag Willie, Henk, Lu en Sikke op camping Valdeiva in Deiva Marina. Van daaruit bezoeken we Cinque Terre, een verzameling van vijf stadjes die tegen de bergwand geplakt zijn. We genieten van het strand, de wandelingen, het mooie weer, de terrasjes en de mooie stadjes. Op zaterdagmorgen zwaaien we Lu en Sikke uit die alvast richting Nederland gaan. We hebben al wel weer nieuwe plannen gemaakt ….

Bert van den Broek

Goed bezig Mia.Groetjes ook aan Anno

Thea Booi

Leuk om zo met jullie 'mee te reizen'. Alvast een mooi voorproefje gekregen voor onze Zuid Italiëreis in augustus.
Wij wensen jullie nog mooie dagen toe en een veilige terugreis (zonder pech of schade!)
Groetjes aan Willie ????

yvonne

Fjjn dat alles zo goed afgelopen is. Veilige en goede reis naar huis.
groetjes aan iedereen die ik ken en tot in Groenlo denk ik.

Ton en Henny

Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad ondanks de pech
Het was leuk om mee te reizen.
Goede reis naar huis.
Groetjes Ton en Henny.

Gerrit en herma

Mia bedankt voor alle mooie verslagen en foto,s.Fijn dat je hebt genoten van alle goeds en de pech!!!
Wij hebben ook genoten hoor.
Veilige en goede reis naar huis.
Een hartelijke groet,Gerrit en Herma.

paprinsen@hotmail.com

Mia, wat fijn voor je dat de reis "n succes was ondanks de tegenslagen die je ook hebt gehad.
Bedankt voor de leuke foto's, hopelijk verloopt de rest van de vakantie voorspoedig, en ik wens je 'n goede reis terug naar huis, grt peter.

Rens

Dat was het dan bijna, fijne terugreis!

Gerrie

Hallo Mia leuke verhalen ondanks de pech die je hebt gehad. wij wensen je nog een fijne reis verder en zonder pech.
Groetjes uit Den Ham.