La Fouly, Zwitserland

Na enkele dagen relaxen op camping Deiva Marina nemen we op maandagmorgen afscheid van Willie en Henk, die via Oostenrijk terug willen reizen.

Anno reist mee naar Zwitserland. We houden de traditie hoog en vertrekken weer als laatste van de camping. We volgen de borden naar Genova en komen tot onze verassing voor een tunnel uit, waar een breedte aangegeven staat van 1 Meter !! Hoewel daar volgens ons zelfs geen auto door kan, besluiten we, mede gezien de eerdere ervaringen, maar terug te keren... We nemen een stukje autostrada en vinden aan het eind van de middag een geschikte camperplaats in het centrum van het stadje Chivasso, ongeveer halverwege de rit naar La Fouly.

De volgende dag maken de heuvels plaats voor bergen en uiteindelijk komen de witte toppen in zicht. De route is fantastisch! Helaas blijkt de Sint Bernardpas gesloten en moeten we door de tunnel wat maar liefst 43 euro moest kosten. De dame in het loketje vertelt dat de pas gesloten is vanwege sneeuw. We betwijfelen die uitleg, want er is ook aan de andere kant van de tunnel geen sneeuw te zien en het is al enkele dagen mooi weer. Wellicht economische motieven ?? De camping Les Deux Glaciers in La Fouly voldoet aan alle beschrijvingen. Hij is prachtig gelegen te midden van een imposante bergwereld. De plekken zijn zeer ruim zodat je het idee hebt dat je het rijk alleen hebt … Ook de douches zijn warm en wifi is gratis.

De mogelijkheden voor bergwandelen zijn hier eindeloos en woensdag beginnen we dan ook met een wandeling van zo’n 3 uur langs, over en ook enkele malen door de snelstromende rivier. De temperatuur in het dal is zo’n 33 graden. De camping ligt op 1600 meter, maar ook daar is het lekker weer. Wel koelt het snel af zodra de zon achter de bergen verdwijnt ’s avonds.

marjolijn

wat een heerlijk bericht weer!
en de foto's tonen hoe goed je geniet.
Zie ik je in Groenlo?
ik sta nu in Tsjechie, ook met prachtig uitzicht.
Besneeuwde bergtoppen en zomerse temperaturen.......
we weten het wel te vinden :)

De bakker

De camping ( 2 x bezocht )
Jaren geleden met fantastische voorzieningen . Bij de 2e keer was er niets van deze voorzieningen over door een lawine die over de camping was geraasd . Ook zijn er camping gasten verongelukt bij het wandelen in ( beklimmen? ) Van de bergen . Een koud maar fantastisch omgeving

Herma en Gerrit

Dag Mia, foto,s zijn prachtig. Ben nog nooit in Zwitserland geweest.Lijkt een beetje op Oostenrijk. La Fouly lijkt me wel leuk. Fijn voor jou dat je het zo leuk hebt gehad. Je zult ze straks wel missen de solo club. Kom je gauw terug? Zal wel niet zo lang meer duren. We hebben echt genoten van alle mooie verhalen en foto,s. Groetjes uit Den Ham

frederik

GENOTEN van de verhalen en de mooie foto,s en tot ziens in Groenlo

madelon

leuk verhaaltje. Ik moest vorig zomer ook door de bernhard tunnel ook zogenaamd ivm sneeuw. oplichters