Van la Fouly naar Groenlo

Van donderdag tot en met zaterdag maken we in de schitterende bergwereld van la Fouly verschillende bergwandelingen. Hoger dan zo’n 2400 meter kunnen we niet omdat daar nog te veel sneeuw ligt. Het is warm, maar in de bergen waait een fris windje, dus is het goed te doen. Wel is dan natuurlijk het koele biertje bij thuiskomst welverdiend.

Als we op zondag 7 juni vertrekken is het nog steeds fraai zomerweer, weliswaar na een nachtje flinke regen met onweer. Het uitzicht is werkelijk schitterend en ik zit weer te genieten in m’n camper. Veel (haarspeld-)bochten, over grote en kleine passen, door kleine smalle straatjes in slaperige dorpjes, langs overhangende rotswanden en een deel over de hoog gelegen autobahn met een fantastisch uitzicht over het meer van Genève. Dit is toch vergeleken met de heuvels in Umbrië en Toscane wel het echte werk, vind ik tenminste! Ook de wegen zijn hier gelukkig een stuk beter dan in Umbrië.

Wanneer we de Franse grens overgaan bij Vallorbe komt de regen met bakken uit de hemel. Wordt het stof ook weer eens van onze campers gespoeld … Wanneer we op de camperplaats in Villars du Lac bij de Saut du Doubs aankomen, wordt het geleidelijk aan weer droog. De volgende dag schijnt de zon alweer en we reizen verder. Via een camping in de buurt van Colmar komen we dinsdags na wat omwegen vanwege files op de A61 aan op de camperplaats bij Bingen am Rhein. Op een terrasje bekijken we de (vracht-)schepen die langskomen. Op woensdag reizen we verder; we overwegen Zuid-Limburg, maar komen uiteindelijk terecht op een kleine camping in Eerbeek. ’s Avonds lopen we naar het dorp en praten we onder het genot van een wijntje uitgebreid bij met solomaatje Willie. De volgende dag maken we nog een flinke wandeling in de mooie omgeving van Eerbeek. Het blijft maar mooi weer en het buiten koken en eten is eerder regel dan uitzondering.

Ondertussen houden we via de GroepsApp contant met de Italïe-gangers, die nu bijna allemaal weer thuis zijn. De meesten zullen we weer treffen tijdens het Solo evenement in Groenlo. Op vrijdag zullen we ons daar ook melden. Ik verheug me er op om alle bekenden weer te zien en bij te praten.

Ik ben op 30 april vertrokken, het zal omstreeks 22 juni zijn dat ik weer thuis ben. Ik ben dan ruim 7,5 week van huis geweest en heb zo’n 4000 km gereden.

Behalve het ongeluk, wat pech en een technisch mankement heb ik heel veel gezien, heel veel meegemaakt, samen met m’n solomaatjes gepraat, gehuild, gegeten, gedronken en ook véél gelachen. Ik heb erg genoten van deze weken en mijn ‘HNT’ heeft me meer gebracht dan ik ooit voor mogelijk had gehouden …

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, de fotoruimte enzovoort.... !! De komende weken zal ik nog wat meer foto's toevoegen. Hartelijke groet, Mia

Henk en Jannie

Hoi Mia, fijn dat je zo genoten hebt van deze reis!! Mooie verhalen!
Geniet nog maar van de laatste paar weken met de solo's!
Jullie hebben vast alweer een nieuwe reis in verschiet!
Groeten van Henk en jannie

Hans en Antje

Wat fijn dat je er zo van hebt genoten.
Na 7,5 week weer thuis komen zal toch wel weer wennen zijn.Maar je kunt op een mooie tijd terug kijken samen met je solomaatjes.

Jenke en Henny

Hoi Mia
Fijn dat je zo genoten hebt,op een paar mankementjes na.maar dt is ook samen met je solomaatjes goed opgelost.Bedankt voor de mooie verslagen!

marjolijn

See you dus zo in de tent

Ton en Henny

Wat fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad en dat je zulke leuke mensen bij je had. We hebben genoten van je reisverhalen.
Erg mooi. Groetjes Ton en Henny.

martha en albert

We hebben erg genoten van je reisverhalen en wensen je nog fijne dagen in Groenlo.
Tot ziens weer in Lemelerveld.

Gerrit en herma

Bedankt Mia voor alle reisverhalen,we hebben genoten.
Fijn dat je ondanks veel tegenslagen toch nog een hele fijne vakantie hebt gehad.Geniet nog een paar dagen in Groenlo.Tot ziens en een Hart. Groet Gerrit en Herma

Marga

Een fantastische mooie reis!! Ook fijn dat je weer heelhuids op Nederlandse bodem bent! Geniet nog maar van de laatste dagen en tot snel ziens.

Hans & Rita

Eind goed al goed.
Fantastisch dat je dit hebt gedaan !
Veel vitaminen opgedaan voor de volgende onderneming.
Mocht je je vervelen kun je altijd nog een boek gaan
schrijven, mooie verhalen van een mooie trip.

Eef

Fijn dat je hebt genoten. Zie je het weekend wel weer verschijnen.