Een nieuwe start en een nieuwe reis ...

Mede vanwege een gezellig feest van de buren de avond ervoor is het al een uur of twee ’s middags als we op zondag 6 september vertrekken. We, dat zijn in dit geval Anno en ik. Zoals de meeste lezers al wel weten, zijn wij sinds de Italië-reis niet alleen reis- en wandelmaatjes, maar inmiddels ook levensmaatjes geworden.

En nu dus op weg naar Zwitserland en wellicht verder, afhankelijk van het weer. Eindelijk even weer lekker er tussenuit met de camper, na een wat hectische tijd. Het onderhoud van beider huizen en tuinen vergt de nodige aandacht. Een vervelende inbraak in de woning van Anno zorgde in de laatste week voor nog wat extra hectiek. Behalve wat sieraden van voornamelijk emotionele waarde is er weinig meegenomen; alleen alle kasten, kastjes en lades zijn overhoop gehaald. Flink balen, maar er zijn ergere dingen, weten we beide.

De eerste stop maken we op camping Oosterberg in Epen. Op maandag miezert het wat ’s morgens. ’s Middags klaart het op en we gaan alvast onze beenspieren wat warmlopen, al is het aan het eind van de wandeling ook goed toeven op een terras met een lekker Limburgs biertje. Op dinsdag trekken we verder via de Belgische Venen, rijden een stukje langs de Moezel en in het plaatsje Piesport maken we een stop op de camperplaats, met uitzicht op het water. Het is inmiddels mooi weer geworden en we kunnen lekker buiten zitten.

Op woensdag is het zonnig weer en een genot om te rijden. Tussen Pforzheim en Stuttgart willen we een stop maken. Via de campercontact app vind ik een gratis camperplaats in Ötisheim op een rustige locatie bij een sporthal. Er zijn 4 officiële plaatsen; er staat nog een camper. De meeste voorzieningen zijn aanwezig, alleen voor grote hoeveelheden schoon water tanken en voor elektra is een speciaal muntje nodig. Er staat niet bij hoe je daar aan moet komen, maar wij kunnen gelukkig zonder.

Op donderdag reizen we vergezeld van een lekker zonnetje verder naar Gohren bij Kressbronn aan de Bodensee. Het is druk langs de Bodensee. De camping heeft camperplekken buiten het hek die nogal krapjes zijn, maar we mogen voor hetzelfde geld op een grasstrook nabij het (bijzonder luxueuze) toiletgebouw staan. Wifi is zoals gebruikelijk bij de meeste grote campings flut, dus moeten we met onze notebooks op het terras bij de winkel zitten. Ons plan is om vrijdag en zaterdag bij goed weer wat fietstochtjes langs het meer te maken, waarna we dan zondag weer verder reizen naar Zwitserland.

Henk en Jannie

Hoi Mia en Anno,

Veel plezier en goede reis samen!!!

madelon

veel geluk en reisplezier samen

Marga

Dat klinkt goed (op de inbraak na dan), lekker genieten met z'n tweetjes!!! En een prettige verjaardag morgen Mia!! Geniet ervan.
Lieve groet,
Marga

Herma en Gerrit

Een hele goede reis samen, geniet ervan. Wij zullen Anno wel een keer zien. Mooie foto misschien? Wij komen net terug van Maurik. Mooi fietsen over de dijk.
Groetjes van ons

Jenke en Henny

Fijne reis samen en lekker genieten.
en Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
Groetjes uut Heldern

Marlous en Jan

Goede reis en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Misschien een idee: titel veranderen van de blog, die klopt eigenlijk niet meer :-)

Ton en Henny

Fijn dat je een levensmaatje hebt gevonden.
Geniet samen van jullie mooie reis.Mia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Groetjes uit Raalte.

Henk en Gerrie

Hallo Mia gefeliciteerd met je verjaardag, maak er samen een mooie dag van. Wat leuk dat je een levensmaatje hebt gevonden. Een fijne vakantie samen geniet ervan.
Groetjes uit Den Ham.

Yvonne&Roel

Allereerst Mia gefeliciteerd met je verjaardag wij stonden afgelopen week aan de Moezel waar de wijnfeesten volop aan de gang waren en jullie zijn wellicht vlakbij ons geweest (20 km van Cochem)
Geniet er lekker van verder

Wim en Ria

Hoi Mia en Anno,

Veel plezier samen, heerlijk om nu nog weer even weg te kunnen. We volgen jullie verhalen!

Hans en Antje

Mia allereerst gefeliciteerd met je verjaardag.
Wat leuk dat jullie nu met zijn tweetjes enkele weken op reis gaan. Geniet er samen van en we zullen Anno vast nog wel een keer ontmoeten.

Groetjes uit Raalte.

corrie

mia nog gefeliciteerd afgelopen zaterdag.jullie hebben vast het glas geheven. veel plezier met elkaar

Peter en Petra

Hoi lieve mensen, wat een Italië reis allemaal niet teweeg kan brengen. Maak er mooie weken van en geniet van elkaar.