Weer thuis ...

Weer thuis …

Vanuit Gstaad in Zwitserland rijden we ’s woensdags vergezeld van een immer stralende zon verder richting Duitsland. We komen in de file, volgen de omleiding die de navigatie aangeeft, maar toevallig blijken er op die weg ook werkzaamheden te zijn. We besluiten te stoppen bij de eerste de beste camperplaats en komen terecht in het fraaie stadje Endingen in het Zwarte Woud. Het blijkt een leuk centrum met vakwerkhuizen en gezellige restaurantjes te hebben en er zijn veel wandelpaden in de omgeving. Iets om te onthouden dus.

De volgende dag rijden we langs de Rijn en installeren ons op een plekje vlak aan het water bij St. Goarshausen. Het is een leuk gezicht om de vele plezier- en vrachtschepen de bocht te zien nemen. Het blijft mooi weer en de volgende morgen maken we de klim naar de burcht hoog boven het dorpje, waar we een mooi uitzicht hebben over het dal en de Rijn.

Rond de middag reizen we verder en komen in Nederland terecht op landgoedcamping Geijsteren aan de Maas. Op vrijdag fietsen we daar door de omgeving en het natuurgebied de Maasduinen. Op zaterdagmorgen maken we een wandeling in de omgeving en reizen eind van de middag door naar Uden, waar we op zondag samen met broer en schoonzus een fraaie fietstocht in de omgeving maken.

Daarna reizen we door naar Eerbeek voor eten en bijkletsen met solo-vrienden en de volgende dag naar Ede/Lunteren voor familiebezoek. Van woensdag op donderdag mogen we de camper parkeren bij de Jaarbeurs in Utrecht, waar we donderdags gaan bekijken of er nog iets van onze gading bij is. Aan het eind van de dag reizen we via de polder naar CP 'afslag Nagele'. Gelegen bij een boerderij, goed verzorgd en met alle voorzieningen. De volgende morgen gaan we verder naar Pieterburen voor familiebezoek.

Vandaar rijden we verder naar Eelderwolde, waar we ’s zaterdags de reünie van de Italië-reis hebben. Het wordt een gezellig weerzien met de mede-reisgenoten. We maken een stadswandeling en een boottocht door Groningen en praten uitgebreid bij tijdens het buffet. Voor ons extra bijzonder, want de Italië-reis was voor ons het begin van een nieuw leven, wat we niet meer voor mogelijk hadden gehouden.

Op zondag is het dan echt even afgelopen met camperen en rijden we naar huis. De ooievaars hebben inmiddels een goed heenkomen gezocht in zuidelijke richting. Over een week of zes volgen we ze waarschijnlijk om zoonlief in Australië te bezoeken en om ‘down under’ wat beter te bekijken.

Alle lezers bedankt voor het volgen en de reacties, leuk dat jullie een beetje met ons 'meereizen' !

NB: er zijn nog weer wat nieuwe foto’s toegevoegd

Jenke en Henny

Hoi Mia
Wat hebben jullie veel gezien en genoten samen.Ook leuke foto's gemaakt.Bedankt voor alle verhalen we hebben er van genoten. Fijn dat het zo goed gaat samen!Groetjes van ons voor jou en Anno.

Hans en Antje

Hallo Mia en Anno,

Fijn dat het zo goed gaat samen.
Het waren hele leuke verhalen en mooie foto's.
Geweldig dat jullie zo veel hebben gezien.
Groetjes van ons.

Ton en Henny

Hallo Mia en Anno,
Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad en dat het zo goed gaat tussen jullie. We hebben genoten van jullie reisverhalen
Veel geluk.
Groet uit Raalte.

Albert eb Martha Mastenbroek

Bedankt voor de mooie verhalen, waren we jullie bijna tegen gekomen in de jaarbeurs, wij waren er woensdag, dat was anders heel leuk geweest.

Herma.bonte@ gmail.com

Hele fijne reis toegewenst,groeten aan Rens.
Wij blijven graag op de hoogte.
Hartelijke groeten van Gerrit en Herma