HONG KONG

Het is koud en zelfs hier en daar glad als we op maandagmorgen op weg gaan naar Schiphol. Het heeft gevroren ’s nachts en daar lopen we dan met onze dunne jasjes .... brrrr.

De eerste 11 uren vliegen gaan met wat ‘horten en stoten’, in luchtvaarttermen heet dat dan turbulentie. Als we ’s morgens om half 7 in Hong Kong aankomen is het al 24 graden en de zon komt net op. Het is dan Nederlandse tijd 23:30, dus we hebben een nacht overgeslagen.

We moeten een soort immigratiestempel halen om een dagje Hong Kong in te kunnen. Op het immense luchthavencomplex waar alles superschoon is, valt het nog niet mee om het juiste loketje te vinden. Het lukt en na enig ronddolen en vragen besluiten we om met een soort snelle ‘lightrail’ naar het centrum te gaan. Kunnen we onderweg al wat van de stad zien. De stad is groot met veel water en heel veel lelijke wolkenkrabbers. We dolen even door een immense shoppingmall met veel marmer en allerhande blinkende spullen. Ook de kerstversiering is al volop aanwezig en dachten we de kerstsongs in Nederland mooi te ontlopen, zingen ze hier al volop over een ‘White Christmas’ .

In het centrum, wat er eigenlijk niet is, want alles is nieuw en wat niet nieuw is staat in de steigers of is in aanbouw, ontdekken we een soort hop-on hop-off bussen. We kopen een ticket en kunnen dan diezelfde dag 2 routes doen. De eerste duurt 1,5 uur en geeft veel informatie. Bij de 2e bustoer, waar we af en toe stilstaan in het drukke verkeer, blijkt dat zomaar een nachtje overslaan niet ongestraft blijft. We doezelen om beurten weg en krijgen niet alles meer mee van het verhaal.

Aan het eind van de dag gaan we terug met de snelle lightrail en installeren ons op een stoeltje in de vertrekhal met wat eten en drinken. Mooi even tijd voor de blog, voordat we straks weer voor circa 7 uur het vliegtuig in gaan, op naar ‘Down Under’ ......

NB: dank voor alle goede (reis-)wensen, persoonlijk, telefonisch, via App, sms of mail ontvangen!!

Claudette en Bert

Mooi of niet het is weer eens wat anders zo'n metropool. Ga door met genieten jongelui. Groeten uit winderig Holland.

To n en Henny

Geniet van jullie vakantie. Het is leuk om jullie verhalen te lezen.
Het regent hier pijpestelen.
Groeten uit Raalte.

Jan & Janine

Hier hebben we vanmorgen (24/8) de eerste natte sneeuwvlokken gesignaleerd. Goede reis verder naar Cairns. Ziet er goed uit vlgs inspectie op Google maps. Is makkelijk een maandje vol te houden !

Eef

Geniet ervan en doe Rens de groeten van ons.

Yvonne&Roel

Wij net terug uit Portugal met heerlijk zonnig weer en dan nu in Nederland terug Jullie missen niets qua weer

Geurt, Petra en Niels

Ohh, lekker weertje in Cairns, 30+
Geniet van het regenwoud en Rif, we zij jaloers
Heel veel plezier en groetjes aan Rens
Goed insmeren die melkflessen!

Anneke en Cees

Van het weer hier niet veel goeds. Koud en regen. Jullie een mooie reis op bijzondere continenten en geniet in Australië. Jullie belevenissen lezen wij.

Herma en Gerrit

Met plezier jullie belevenissen gelezen, we wensen jullie een hele mooie vakantie toe en hopen nog vele mooie verhalen / belevenissen te mogen lezen.
Nogmaals samen heel veel plezier toegewenst en de groeten aan Rens natuurlijk.
Met hartelijke groeten,
Herma en Gerrit.