In Cairns, maar dan anders ...

In Cairns, maar dan anders ....

De vlucht van Hong Kong naar Cairns verloopt soepeltjes, een verademing vergeleken met de eerste vlucht. In een mooie glijvlucht zet de piloot het toestel neer. We speuren onze bagage op en nemen een taxi naar het hotel, wat nog geen 10 minuten rijden is. Zoonlief is momenteel ook in Cairns vanwege een congres en ’s avonds gaan we gezellig met z’n tweeën uit eten. Anno lijkt grieperig en voelt zich niet fit genoeg om mee te gaan. De volgende dag ook niet .... en het lijkt vooralsnog niet op te knappen ...

Op vrijdagmorgen gaan we met een taxi naar de 24 hours Medical service, een uurtje later zijn we op een soort eerst hulpafdeling van het Cairns hospital en wordt al snel een blaasretentie (volle blaas) geconstateerd. Na verder onderzoek wordt aan de hand van een scan een niersteen gevonden van zo’n 8 mm die de ingang van de blaas verstopt. Nog dezelfde avond om 22:00 uur wordt een ingreep gedaan, waarbij er een buis geplaatst wordt tussen de nieren en de blaas, zodat de urineweg weer vrij is. De steen moet nog even blijven zitten. Daarnaast is er een infectie ontstaan die met antibiotica behandeld dient te worden. Ik had me de herdenking van de 2e sterfdag van Henk iets anders voorgesteld, maar dit geeft in ieder genoeg afleiding.

De antibiotica slaat aan en de dagen daarna gaat het heel geleidelijk aan wat beter. Ik regel ondertussen van alles en nog wat met de hulpdiensten, boek het hotel een week langer en de camper een week later, haal flesjes water en ander drinken voor Anno en ben blij met m’n nieuwe e-reader die ik in het ziekenhuis veelvuldig gebruik. De koffie is gratis, dus da’s in orde. Van 10:00 tot 20:00 is er bezoektijd. De vertaalapp is ook hier regelmatig nodig, want Engels praten is één ding, maar al die medische termen ... De nieren zijn kidneys (zeker naar de kidneyboon genoemd ... of andersom) en de blaas heet bladder, om maar even wat te noemen. Porridge is pudding, maar dat wil Anno liever niet als ontbijt. Alles is hier overigens mierzoet en overal zit suiker bij. Er is hier een behoorlijk anti-alcohol beleid, maar naar mijn idee mochten ze ook wat meer een anti-suiker beleid voeren.

Op woensdagmorgen ga ik zoals gebruikelijk om 10:00 uur naar het ziekenhuis, maar wordt al tegengehouden door een verpleegster. Anno is ‘’already in the transit room, zegt ze, wat zoiets betekent als “we hebben hem alvast bij de deur neergezet”. Gewapend met allerlei zakjes voor dag-en-nacht voor de catheter wandelen we even later langzaam naar het hotel. Reizen zou verder geen probleem hoeven te zijn, maar zodra we in Nederland terug zijn moeten de catheter, de buis én de steen verwijderd worden. Eerst maar even wat tot rust komen, dat is er ook hier in het ziekenhuis niet bij. We hebben nog tot volgende week dinsdag de tijd; dan kunnen we de camper ophalen.

Dus de komende dagen lummelen we wat in en om het hotel in Cairns. We zitten vlak aan zee maar zwemmen is er niet bij. Er staan waarschuwingsborden voor de salty’s, de zoutwaterkrokodillen die tot aan de kustlijn komen. Het is er wel mooi wandelen over de Esplanade (soort hele brede parkachtige boulevard) langs de zee. Aan eettentjes is hier ook geen gebrek, dus verhongeren hoeven we ook niet.

Zie ook de fotoseries:

Hans en Antje

Dag Mia, Anno en Rens,

Anno Van harte beterschap, niet fijn dat je nu ziek bent geworden, maar hopelijk kunnen jullie samen nog een beetje genieten nu jullie bij Rens zijn.

Allemaal de groetjes vanuit Raalte.

Cobie en Kees Luttik

Hallo Mia en Anno, sinds vandaag lezen wij jullie leuke blog. Helaas jammer dat jullie start enigszins door complicaties vertraagd is. Gelukkig is duidelijk wat de oorzaak is en wij wensen dan ook voor Anno beterschap en hopelijk dat jullie verdere reis goed gaat.
Hier gaat alles verder goed, veel wind en regen. Geniet van het mooie weer daar.

Ton en Henny

Hallo Mia en Anno,
Geen leuke start voor de vakantie. Beterschap voor Anno.
Hopelijk gaat de verdere reis beter.
Groeten uit Raalte.

Yvonne&Roel

waardeloos zeg zo'n start in Australie , maar gelukkig lijkt de medische behandeling goed en kun je nu weer positief vooruitkijken. Haal de schade maar snel in en geniet van het mooie leventje daar en het lekkere weer

Henk en Jannie

Hoi Mia en Anno

Wat jammer dat jullie reis zo begint!!
Hopelijk kunnen jullie de reis zonder al te veel problemen voort zetten!!!
Wel fijn dat je Rens weer gezien hebt na lange tijd!!!
Uiteraard hebben wij ook de 27 ste stil gestaan bij de 2 de sterfdag van Henk.
Wel hadden we je graag een ander soort van afleiding gegund!
Ondanks alles nog een goede reis gewenst en de groetjes aan Rens en Anno.

Gerrit en Herma

Dag Mia en Anno,Rens
O wat jammer nu,net nu je het niet kunt gebruiken.
Fijn om Rens weer terug te zien!
Wij hebben de 27 ste ook nog aan jullie gedacht.
Hetty was anders vandaag 50 jr getrouwd.
Voor Anno veel sterkte, en jullie kalm aan doen hoor!
Hele goede reis toegewenst, groetjes aan Rens en Anno!

Willie

Hoi lieverds, zo zie je maar weer dat alles anders loopt dan dat je gepland hebt. Gelukkig dat er wel wat gedaan kon worden. Wel fijn dat je toch de 27ste ook met Rens samen kon zijn, elkaar even vasthouden en Henk is in gedachten altijd bij jullie, waar je ook bent. Denk maar aan die twee ** boven. Ik hoop dat mn "broer" goed opknapt en dat jullie van het camperavontuur kunnen gaan genieten. Hier alles weer onder controle, Sander nu bij mij en morgen gaan we met de jongens Sint vieren, het gaat dan weer flink waaien dus hoor de wind waait door de bomen zal die goede Sint wel komen, zal zeker gezongen worden. Nu schijnt de zon en heb ik niet het gevoel dat het december is. Nu lieverds hoop ook foto's te zien waar jullie zelf op staan en dat jullie gaan genieten. Dikke knuf van mij.

Geurt, Petra en Niels

Nou, no worry's ff niet, erg jammer..
Veel plezier in Cairns en groetjes aan de boys...

Henk

get wat een pech,
maar bericht laat strijdvaardigheid zien !
Hang in there mate !

Henk.

Peter

Hallo Arno en Mia,
Het reizen mag niet gemakkelijk gaan, maar ik hoop voor jullie dat Arno snel opknapt zodat jullie aan de camperreis kunnen beginnen. Het is natuurlijk fijn dat je even dicht bij Rens mag zijn en doe hem de groeten van mij. Met mij(ons) gaat het goed en ik begin vrijdag samen met Pieter aan mijn back-pack reis naar de Filippijnen en Vietnam. Groetjes en veel plezier.

Joop en José

Nou, dit stond niet in de planning. Best vervelend. Ook wij hopen dat Anno opknapt zodat jullie de reis kunnen voortzetten. Je kunt het mooi en met humor verwoorden!
Groetjes

Jan & Janine

Hallo Mia en Arno,

Hopelijk kunnen jullie ondanks alles toch gaan genieten van de camperreis en samen met Rens kerst en oud/ nieuw jaar vieren.

Anneke en Cees

Mia en Anno; sterkte!