Sydney en omgeving

Allereerst wensen we iedereen een gezond en voorspoedig 2016 toe !!

(Terwijl rond 14:00 uur in Nederland iedereen nog oliebollen staat te bakken, hebben wij hier al Nieuwjaar.)

Op 27 december toeren we weer met de trein naar het centrum van Sydney waar Rens al staat te wachten. Het is duidelijk te merken dat het hier zomervakantie is, want het is overal druk. We bekijken het Opera House en de Harbour Bridge en varen met een ferry naar het bekende Manly Beach. Mooi strand, maar druk en de setting (met veel torenflats in de omgeving) vinden wij minder fraai.

Na een rust- en wasdag gaan we dinsdagmorgen om 7:00 uur op pad om met een bustour mee te gaan die ons naar de Blue Mountains brengt, een bergketen die zo’n 120 km van Sydney af ligt. De chauffeur heeft er zin in en vertelt uiitgebreid over wat we onderweg allemaal zien, tot aan de boomsoorten toe... We bekijken vanaf een uitzichtspunt de “Three Sisters”, een rotsformatie die volgens een legende drie gezusters uitbeeldt. Daarna rijden we door naar de 70 km verder gelegen Jenolan grotten, waar we eerst een wandeling langs het “Lake Blue” doen en daarna rondgeleid worden in de grotten, waar we met licht (en soms muziek) uitleg krijgen over het ontstaan en het hoe-en-wat. Via een bloedstollende smalle bergweg waar we een paar auto’s en een camper tegenkomen die we met veel moeite kunnen passeren, rijden we terug. Blij dat we hier niet zelf met de camper zijn .... Het is al rond achten als we terug zijn.

De volgende dag ‘doen’ we de ‘Chinese Garden”, mooi met veel groen, rots- en waterpartijtjes en chinese theehuisjes. Daarna gaan we naar Darling Harbour, een haven met veel vertier en terrasjes rondom. Wanneer we bij de Sydney Tower aankomen, brengt de lift ons tot de 5e verdieping; daarna moeten we veel geld betalen om hoger de toren in te kunnen om te genieten van het uitzicht. We hebben al veel gezien en laten het maar even voor wat het is en gaan een biertje halen bij een kroegje aan de Darling Harbour.

Op 31 december ’s avonds komen we rond 20:00 uur samen bij Cirqular Quay, een plein waarvan veel boot-, trein- en busverbindingen vertrekken. De treinen zitten mudjevol en naar het laatste station moeten we lopen omdat het te druk is en de trein niet verder gaat. Het is één grote mensenmassa die zich richting de haven beweegt. We schuifelen geduldig door en kunnen een plek bemachtigen met zicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Om 21:00 uur is er vuurwerk voor kinderen en een stuntvlieger vermaakt ons door halsbrekende toeren uit te halen boven het Opera House. Daarna is het wachten .... en wachten .... en dan eindelijk barst het vuurwerk los. Boven de Harbour Bridge en het Operagebouw, fantastisch om te zien en mee te maken! Na 12 minuten is het over en gaat de massa weer richting de treinen. Een biertje halen is op dit moment geen doen, dus drinken we vanmiddag wel een nieuwjaarsborrel.

Nog een dag of vijf totdat we weer richting Nederland komen...

Henk en Gerrie

Hallo een gelukkig nieuwjaar.
Mooie verhalen, en tot ziens in Nederland.
Groetjes uit Den Ham.

Herma en Gerrit

Hallo samen,
ten eerste een heel goed en gezond 2016 toegewenst, en bedankt voor de mooie verhalen en fotoreportages, jullie zien en maken wel heel mooie dingen mee.
We wensen jullie alvast een goede terugreis toe.
Groeten uit Den Ham

Yvonne&Roel

Hoi Wereldreizigers,
Uiteraard de beste wensen en een fijn en gezond 2016
Ga lekker zo door en blijf genieten. Prachtige verhalen en jullie genieten er heerlijk van zo te lezen. Nog een paar dagen zomer en dan weer terug maar ook dat wordt vast weer leuk

Claudette en Bert

Bedankt voor de wensen voor het komende jaar. Zeg jullie doen allerlei leuke dingen maar slapen jullie ook weleens? Maak er een mooi twintigzestien van en de groeten uit mooi Oterleek van C en B.!!

Hans en Antje

Ten eerste een gezond 2016 toegewenst.
We hebben het fantastische mooie vuurwerk voor de TV gezien. Geniet er samen nog van en een goede terugreis toegewenst. groeten uit Raalte.

Joop en José

Allereerst en mooi en gezond 2016 gewenst. Jullie maken heel wat mee. Van mijn vriendin in Sydney weet ik dat de Blue Mountains heel mooi zijn. Geweldig om het vuurwerk in Sydney mee te maken! Joop is vorige week gevallen met de mtb. Schouder uit de kom. Was erg pijnlijk. Arm zit weer op de juiste plaats. Wintersport gaat (weer) niet door. Helaas. Duurt toch wel een week of zes voordat de boel voldoende geheeld is. Dus rijd ik hem in de rondte en we wandelen! Binnenkort horen julie het thema voor ons etentje. Dat wordt best een verrassing????

Claudette

Voor jullie de allerbeste wensen voor het komende jaar. Nog een paar weken maar en dan alweer naar huis. geniet er dan nog maar even van.

Peter

Eindelijk heb ik weer de beschikking over wifi. vandaar deze late reactie. Mogelijk zijn jullie al thuis en hebben jullie een mooie reis gehad en elkaar goed heb leren kennen. Wij zijn jmnog op doorreis en maken veel mee. Wij zijn via een binnenlandse vlucht in Habnoi aangekomen en gaan een 3 daagse trip naar Ha Long Bay maken en vliegen 14 jan huiswaarts