Jaaroverzicht 2016

2016 – Januari t/m December

Het is een beetje stil geweest op m’n blog, de laatste is van begin dit jaar, zag ik. Dit komt omdat we sinds onze thuiskomst vanuit Australië zoveel verschillende dingen onderhanden hadden dat bloggen er bij in geschoten is.

Het heen en weer rijden en het onderhoud van beide huizen (en tuinen...) kostte veel tijd. Ook met de nasleep van de ziekenhuisopname van Anno in Australië zijn we het hele jaar door zo’n beetje bezig geweest.

Eind maart hebben we besloten om beide campers alvast te koop te zetten om geleidelijk over te gaan naar één nieuwe. Daarnaast ook besloten om met één huis verder te gaan en wel dat in Lemelerveld. Dat betekent voor Anno dus emigreren …

Mijn camper wordt eind mei verkocht. Daarnaast dus veel rondneuzen en zoeken naar een andere camper. Ondertussen alvast Anno’s huis wat opknappen, veel opruimen, dingen te koop zetten, weggeven, weggooien enz. Op 27 mei gaat het ‘Te koop’ bord in de tuin, een week later zijn er kijkers en weer een week later is het al verkocht! Dus nog meer opruimen, weggeven, weggooien en de rest verhuizen naar Lemelerveld. Op 23 juli het afscheidsfeestje in Heerhugowaard. Op 15 augustus is Anno officieel inwoner van de gemeente Dalfsen en de Praamstraat in Lemelerveld. Tussendoor nog een vervelend bericht in het ziekenhuis in Alkmaar. Er zijn tumorcellen gevonden in het weggehaalde prostaatweefsel na het ‘uitschrapen’ van de plasbuis. Behandeling is goed mogelijk en gelukkig is dit in het Deventer ziekenhuis een specialisatie, dus we gaan daar verder voor behandeling. Het heeft geen haast, het kan zelfs niet eerder dan circa 6 maanden na deze operatie, dus dat wordt omstreeks november en dat komt wel goed uit.

Vervolgens aan de Praamstraat weer opruimen, herinrichten enz. Anno geeft een ‘inburgerings-barbecue’ voor de buren. Gelukkig is hij geslaagd ;-) Na veel zoeken en rondkijken, ook in Duitsland bestellen we begin september in Ochtrup, net over de grens in Duitsland, onze nieuwe camper, een Carthago C-tourer 145H.

Half oktober komen er kijkers (en dit keer ook kopers !) voor de camper van Anno. Dus nu even een ‘camperloos’ tijdperk, maar dat komt niet ongunstig uit. Eind november start de bestraling van Anno bij de Radiotherapiegroep in Deventer. Net voor de kerst is het klaar. Half januari nog één keer een dagopname met een inwendige bestraling, daarna kunnen we hopelijk de nieuwe camper ophalen, inrichten en geleidelijk aan weer op pad ...

Zoonlief komt net voor Kerst voor 2 weken over uit Australië; dus héél gezellig !!

Uiteraard hebben we ook nog gecamperd tussendoor; meer daarover in een aparte blog …

We wensen jullie allen een gezond, voorspoedig en reislustig nieuwjaar toe!!

Joop en José

Een jaar in een notendop. Was best heel druk voor jullie allebei. Mooie vooruitzichten. Houen zo!

Peter de Vries

Lieve Mia en Anno, wij wensen jullie een heel fijn samen zijn. Carpe diem.

Willie

Hoi Mia en Anno, dat was me het jaartje wel hé. Heerlijk om jullie zo samen zien te genieten van alles en ook hoe jullie er voor elkaar zijn toen het niet leuke bericht voor Anno er kwam. Samen sterk. Ik wens jullie een heel mooi, gezellig en reizend 2017 toe. Dikke knuf van ons beiden.

Gerrie.

Hallo Mia en Anno.
Het was een druk jaar wij hopen dat jullie nu in een rustiger vaarwater komen, en kunnen genieten van jullie nieuwe camper.
Mia geniet nog even dat je zoon thuis is
Wij wensen jullie alle goeds in 2017
Groetjes uit Den Ham.

Jan Boerma en Lenie Bakker.

Mia en Arno. Een nieuw jaar geeft ook weer nieuwe mogelijk heden en dan maar snel het afgelopen jaar vergeten.Wij wensen jullie ook een fijne jaarwisseling en een goed 2017.
Hier is alles prima alleen zijn ook wij aan het verhuizen geslagen. Groeten Jan en Lenie.

Hans & Rita Jacobs

Hi Mia heel fijn te lezen van al jullie plannen.
Fijn dat Renz weer voor even bij jullie is en goed te lezen dat jullie alles zo kordaat aanpakken.
Blijf genieten en plannen maken !

Claudette

Voor jullie geen jaar waar de verveling kon toeslaan. gelukkig is het jaar bijna om en kunnen jullie het komende jaar heel rustig beginnen. Voor jullie goede jaarwisseling en heel veel mooie camper kilometers.

Herma Bonte

Dag Mia en Anno,

2016 was een jaar van afscheid nemen!
Wij wensen jullie een gezond en voorspoedig 2017 !
Groeten aan Renz.
Grs van ons????????

Lu

Dat je in het nieuwe jaar - beter -
mag genieten van jullie sjieke Carthago-
Goede jaarwisseling gewenst.