Op pad met de nieuwe camper ….

Sinds we op 9 februari onze Carthago opgehaald hebben, zijn we druk geweest met inrichten, passen en meten en vullen. Eind februari doen we een eerste proefweekendje. Als we de camper parkeren in Tolkamer met uitzicht op de Rijn schijnt er een flauw zonnetje. We wandelen het stadje door en krijgen de schrik van ons leven als we terug komen bij de camper. Dachten we toch een heel redelijk formaat te hebben, maar naast onze camper heeft zich een reusachtige Concorde geïnstalleerd, waar onze camper bijna binnenin kan. We zien de humor er wel van in en gaan verder met alle elektronica, knopjes, lampjes e.d. uit te testen.

Na nog een aantal drukke en hectische weken met meerdere ‘slecht nieuws’ berichten, gaan we op zaterdag 11 maart met gemengde gevoelens op pad. Net voor we weggingen hebben we de begrafenis van ons overbuurmeisje van 3 bijgewoond. We vinden het verschrikkelijk voor de ouders en ook komen er bij ons weer allerlei herinneringen boven. Aan het eind van de middag parkeren we onze camper bij vrienden in Heerhugowaard, waar we met de eetclub een etentje hebben met als thema India. Wij mochten ditmaal het voorgerecht doen en onze pittige Samosa hapjes vielen in de smaak.

Hoewel het zonnetje schijnt als we op zondag 12 maart tegen half elf in zuidelijke richting rijden, lukt het nog niet direct om in vakantiestemming te komen. Heel geleidelijk stijgt de temperatuur van 10 naar 17 graden en we zien ook de natuur geleidelijk mooier worden. Na een overnachting op een CP in het slaperige stadje Doullens aan de N25 even voor Amiens, rijden we verder en overnachten op een camperplek bij een Super U in Sées , ook weer een klein Frans stadje met een gigantische kerk in het kleine centrum. Op dinsdag is het 7 graden als we wegrijden, maar als we stoppen voor de lunch is het inmiddels al 17 graden geworden. Aan het eind van de dag genieten we nog even van het zonnetje wanneer we neerstrijken bij een wijnboer in Neuville-de-Poitou, een CP nagenoeg aan onze route via de N10. Een overnachting kost 5 euro maar als we 2 flessen wijn kopen (na eerst verschillende geproefd te hebben) zijn de kosten 9 euro maar kunnen we de voorraad in onze camper wijnkelder wel even weer aanvullen.

Vanwege het mooie weer besluiten we een dagje aan de Atlantische kust te bivakkeren en rijden naar een CP dichtbij de zee in Contis Plage. Internationaal gezelschap hier, Engelsen, Fransen, Duitsers, Zwitsers en wij dus …. Na een biertje in de zon lopen we een stukje langs de woeste zee. De volgende dag is het nog steeds stralend weer en fietsen we door duinen en bos naar Mimizan Plage. Het seizoen is nog niet echt begonnen hier, de meeste (strand-)tentjes zitten nog dicht. Hetzelfde geldt overigens voor campings, de meeste zijn pas vanaf half maart of begin april open.

Op vrijdag de 17e reizen we door. Het verkeer rond Biarritz en San Sebastian is erg druk. Achteraf gezien hadden we beter de tolweg kunnen nemen, hoewel de weg op sommige plaatsen wel verrassend mooi is met uitzicht op de Atlantische zee. We belanden op CP Zumaia, een rustige plek aan de rand van het stadje met uitzicht op een rivier. Als we de volgende dag doorreizen is het zo’n 15 graden en bewolkt. Aan het eind van de dag strijken we neer op camping Oyambra in San Vicente de la Barquera, dicht bij zee gelegen. Het is een kleine gemoedelijke camping en ze zijn net een dag open. Op zondagmorgen is het lekker weer en schijnt er een flauw zonnetje. We maken een flinke strandwandeling en zien de golfsurfers worstelen met de hoge golven. ’s Middags even tijd voor de blog en morgen weer verder de Picos de Europa in. Volgende keer meer ….

Hartelijke groet, Mia en Anno

Lisette

Klinkt goed allemaal. Dit zeg ik vanaf de bank met een fleecedekentje en uitzicht op wind en regen. Veel plezier!

Henk en Jannie

Route komt ons bekend voor ! Veel plezier!!

Jojoos

Ook voor ons een bekende route. Golf van Biscaye kan verraderlijk zijn. Ik begrijp dat jullie gelijk de Picos ingaan. Mimizan is een leuk dorp.we wachten op het volgende verhaal. Veel plezier en mooi weer gewenst!

Ton en Henny

Heel veel reis plezier met jullie nieuwe camper.
Groet uit Raalte.

Eef

Zuiden van Frankrijk en de grens van Spanje is wel een mooie omgeving. Geniet ervan.

Hans en Antje

Ziet er allemaal goed uit.
Geniet ervan.

Herma bonte

Lekker genieten hoor! Het regent hier. Lieve groetjes van ons.

Marjolijn

Leuk je weer te lezen Mia!
Voor mij ook bekende route, mijn zoon vond in Gijon (iets verderop) zijn liefde. Na Australie kwamen zij in Malta terecht, daar overwinter ik nu. Vorige maand kregen zij een prachtige dochter,
Mooie reis verder, liefs van omalijn

Jan Boerma en Lenie Bakker.

Mia en Arno, een lekker verhaal. Geniet er van. Op 20 maart 10 uur is het Albufiera in Portugal 22 graden met een lekker zonnetje met een beetje wind zodat de was goed droogt. Nog een voorspoedige reis. Liefs Jan en Lenie.

Claudette

fijne reis en genieten maar.

Peter en Petra

Het is hier herfst. Regent en het waait. Woensdag heb ik de kennismakingsdag en direct daarna vertrekken Gerrit de Raad en ik richting Spanje. Wie weet komen wij elkaar nog tegen. Veel plezier en geniet ervan.

Jenke en Henny

Veel reisgenot en lekker genieten samen.