Zeeland, Düsseldorf, Lemmer en Giethoorn

Na de overdracht van Anno’s huis op 15 augustus en het verhuizen van de laatste spullen doen we nog even met Anno’s oldtimer, een Triumph Spitfire, mee aan de fraaie ‘Pomptoertocht’ in Heino. De tocht gaat door de omgeving Raalte/Deventer door plaatsjes waar ik ook nog nooit van gehoord heb.

Dan is het weer tijd voor een campertrip! Op donderdag 25 augustus pakken we de camper weer in om naar Zeeland te gaan. Een groepje Solo’s verblijft daar vaak ‘op de Dam’, dat is een soort grote parkeerplaats aan het begin van de Brouwersdam waar tussen zonsopgang en zonsondergang campers, caravans en auto’s mogen staan. Er is koffieklets en mosselen eten georganiseerd. We komen donderdagmiddag rond 14:00 uur op de camping aan. De eigenaresse vertelt ons dat de Solo’s en Solexen allemaal naar de Dam zijn en legt uit waar ze staan. We keren de camper en rijden er naar toe. Het is een gezellige boel. Na het (al dan niet gezamenlijke) eten gaan de meesten weer richting camping waar dan in verschillende groepjes nog wat na-geborreld wordt. Het ritueel begint dan de volgende morgen weer opnieuw. Sommigen gaan om 7:00 ’s morgens al weer met de camper naar de dam voor een mooi plekje. Aldaar wordt dan óf verder geslapen óf ontbeten en de dag verder doorgebracht met kletsen, zonnen, zwemmen en eten en drinken. Op vrijdagmorgen is er de koffieklets, waar twee solo-dames een geweldige komische act als non opvoeren, waarna we vergezeld van een lekker zonnetje per fiets de omgeving gaan verkennen. De volgende dag is er op de Dam gezamenlijk mosselen eten, maar deze laten wij maar aan ons voorbij gaan ….

Op zondag reizen we door naar Düsseldorf, naar de Europese camperbeurs. Alle nieuwe modellen voor 2017 worden daar getoond. ‘Onze’ Carthago staat er ook! Na nog wat aanpassingen tekenen we de opdracht, eind januari wordt ie geleverd ….. spannend! ’s Avonds in de tent samen met wat solovrienden zijn er grote Duitse bierpullen en optredens in lederhosen e.d. Dinsdag aan het eind van de dag rijden we naar een SVR camping in Grubbenvorst waar het koele biertje op een riante plek in het zonnetje prima smaakt.

Na een lunch-stop bij broer en schoonzus in Uden rijden we op woensdag door naar Lemmer en overnachten op de camperplaats bij haven Tacozijl. De volgende dag weer een gezellig koffieklets met de Solo’s van Noord en daarna door naar CP Haamstede in Giethoorn voor een treffen met een groepje solo-vrienden van de Italiëreis van vorig jaar, de zgn. BooGie eetclub. Het is fantastisch weer voor het uitgebreid bijkletsen, overdag op de boot en ’s avonds in een gezellig restaurant. Op zaterdag met de fiets op pad, het stoomgemaal bekijken en ‘van-alles-bij-elkaar in de pan’ koken en eten. Als we op zondag 4 september weer huiswaarts rijden kunnen we terugkijken op een gezellig en geslaagd weekend.