Nederland 2e halfjaar 2019

Het camperen heeft enkele maanden op een laag pitje gestaan vanwege de verbouwing van de benedenverdieping die op 11 juni startte en op 11 september nagenoeg klaar was. Wél kamperen in eigen huis dus … keuken in de hobbyruimte, de tuinkamer werd opslag- én kantine/eetruimte, het kantoor verhuisde naar boven evenals dozen vol spullen. Vroeg op, soms al om 7.00 uur … deur open, vragen beantwoorden en sloten vol koffie zetten … overal ‘mannetjes’ in huis, maar het uiteindelijke resultaat mag er zijn!

Op 27 juni er toch even tussenuit met de camper naar Grou voor een paar dagen met campervrienden. Er zijn bootjes nodig voor geplande vaartochten. We stallen de campers in Grou, gaan met z’n 5-en in een auto naar Giethoorn. Anno gaat op de fiets en neemt de auto weer mee terug naar Grou. Met z’n 5-en varen wij dan de boot in een uurtje of 7 van Giethoorn naar Grou. Het is heerlijk weer en genoeg te zien onderweg, dus beslist geen straf … De volgende dag nog een vaartochtje vanuit Grou naar Eernewoude om daar te lunchen, nog wat bijkletsen met iedereen en dan op maandagavond weer snel terug want de bouw moet verder ….

Nét nadat de keuken geïnstalleerd is, vertrekken we donderdag 18 juli aan het eind van de dag naar De Rijp in Noord Holland, waar we op vrijdag het jaarlijkse uitje met de oude fietsclub van Anno hebben. Dit keer varen in en om De Rijp in een fluisterbootje, waarna we nog even in het zonnetje buiten kunnen zitten voordat we over gaan tot het diner. Op zondag weer terug want de bouw wacht en er zijn nog steeds veel vragen bij de bouwers …

Op donderdag 22 augustus parkeren we de camper én de oldtimer zo’n 5 km verderop richting Heino, waar we voor campervrienden een weekend organiseren. Een gezellig weerzien, stralend weer, en een fraaie oldtimer toertocht op zondag vanuit Heino. Maar …. op maandagmorgen weer paraat voor de bouwers …

Als er op woensdag 11 september de laatste hand gelegd wordt aan de vloeren, plinten en keuken, ben ik ’s morgens om 5.00 uur al op pad richting Schiphol. Zoonlief komt tijdelijk terug naar Nederland na een verblijf van bijna 5 jaar in Australië. De meubels staan nét binnen als we rond 10:00 uur weer thuis aankomen.

Na wat schuiven, uitpakken en weer verzetten in ons ‘nieuwe’ huis is het op woensdag 18 september tijd om de camper weer uit te laten. We gaan eerst naar Nunspeet, waar we met een groepje ‘solexxen’ gezellig bijpraten, borrelen en eten. Op vrijdagmorgen trekken we dan weer verder richting Wolfheze waar we precies op tijd zijn om de paradroppings te kunnen zien in het kader van 75 jaar Market Garden. We besluiten ook nog even bij de Ginkelse heide te kijken. We hebben mazzel, want er komen 5 of 6 Dakota’s over vliegen waar een hele kudde parachutisten uit gedropt wordt. Dat schijnt een soort oefening te zijn voor zaterdag. Dit schouwspel herhaalt zich nog 3 keer en we staan echt eerste rang! De dag erna verwachten ze rijen dik met mensen ….

Via een bezoekje aan Brabant gaan we zaterdags weer huiswaarts, want op zondag gaan we de zweefvlieg bon (van zoonlief gekregen voor onze verjaardagen) van de Aero Club Salland, die nagenoeg in onze achtertuin gevestigd is, eindelijk inwisselen … Het is goed ‘vliegweer’ alleen is de benodigde thermiek niet optimaal. Toch kunnen we nog een paar rondjes boven ons huis cirkelen.

Door een val van Anno met de MTB begin oktober waarbij hij een scheurtje in een rugwervel opliep, zijn we vanaf begin oktober enigszins aan huis gekluisterd. Héél langzaam aan gaat het weer beter en bij controle in het ziekenhuis op 5 december blijkt dat het mooi aangegroeid is en dat het geleidelijk aan weer belast mag worden.

Zoonlief heeft inmiddels een baan aangenomen in Montréal, Canada en vertrekt eind december. Wij vinden het dan zo rond begin januari wel een mooie tijd om met de camper wat warmere oorden op te zoeken.

We wensen alle (camper-)vrienden, familie en buren een gezond en voorspoedig nieuw jaar !