Zuid Duitsland en 'Campers Kiekn'

Op 26 juli gaan we, na alle opruimdrukte, nog even weer met de camper op pad voor een weekje Zuid-Duitsland. We starten in Overdinkel op de mooie nieuwe camperplaats Skop’n Boer. Op woensdagavond strijken we neer op CP Urmitz am Rhein, klein en met een mooi uitzicht over de Rijn waarna we de volgende dag een Carthago camper bekijken en op een CP aan een riviertje in het stadje Bad Urach bij het sportcentrum belanden. Op vrijdag gaan we naar Caravancenter Owandner in Leutkirch om ook daar weer een Carthago te bekijken. Deze is 2 jaar oud, maar heeft door ziekte van de eigenaar nog bijna geen km gereden. En dat is voor de Nederlandse fiscus reden om deze als nieuw aan te merken waardoor er nog eens btw en bpm over betaald moet worden. Helaas gaat dat dus niet door.

Vanaf camping Zeh am See in Niedersonthofen rijden we op zaterdag naar Peter und Hanni in Günzen (campingvrienden van Anno) en kletsen onder een stralende zon wat bij. Aan het eind van de dag rijden we naar CP Füssen, die erg vol en erg druk blijkt te zijn. De volgende dag maken we dat we weer weg komen en rijden het KleinWalserTal in Oostenrijk in, waar ik in de winter regelmatig met Henk en Rens kwam. Het blijkt er nu vol en druk en er zijn alleen maar dure campings, dus gaan we gaan terug naar CP Fischen in de buurt van Oberstdorf. Mooie plek aan een riviertje en net als het KWT ook een fraai wandelgebied. Vanuit Fischen komen we rond de middag terecht in Isny bij een CP aan een beekje dichtbij de stadsmuur. We wandelen door en om het stadje heen en uiteraard pakken we een terrasje ..

Als we de volgende dag op de terugreis willen overnachten in Heidenheim blijkt de CP bezet door zigeuners; er is geen plek meer vrij. Ze zwaaien ons vriendelijk uit als we weer wegrijden … We zoeken ons heil op een redelijk rustige parkeerplaats bij een sporthal. Mocht de politie komen vertellen dat we daar weg moeten, dan hebben wij ons verhaal wel klaar (!) dan zorgen ze toch gewoon dat wij op de CP terecht kunnen …. We zien de politie nog wel rijden, maar ze laten ons wijselijk met rust ….

Op woensdag komen we bij de TwisteSee in Bad Aroldsen aan. Een hele mooie CP aan het meer en met een keurig toiletgebouw. Op bestelling worden de verse ‘brötchen” s’ morgens aan de camper gehangen. De volgende dag nemen we een kijkje bij RSF (de Duitse Carthagodealer) in Ochtrup. De Nederlands sprekende verkoper doet ons een leuk aanbod waar we tot na de beurs in Düsseldorf over na mogen denken. Na een laatste stop op op CP Skop’n Boer reizen we zaterdag 6 augustus weer huiswaarts.